VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“
2019-06-21
VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o kiekvienas atnaujinimas pasitinkamas kaip nauja epocha. Naujasis „Jimny“ pakeitė net nuo 1998 m. gamintą pirmtaką.

 
Dabar jie apgailestauja neišnaudoję didesnio išankstinio užsakymo galimybių: jie atsargiai užsakė keliolikos automobilių partiją, kurią akimirksniu iššlavė privatūs pirkėjai. Pardavėjai  tvirtina dabar turintys bent 40 potencialių pirkėjų. Bet automobilių nėra ir kol kas net nėra žinoma, kada galima laukti antrosios partijos, nes šie visureigiai graibstomi visose didžiosiose rinkose.

Sumažinta G klasė

Dabartinis modelis – ketvirtosios kartos mažas „Suzuki“ visureigis ir antrosios kartos „Jimny“ – atvažiavo po laiminga žvaigžde. Sunku pasakyti – kas geriau veikia auditoriją: ar žaismingas stilius, ar visą pasaulį apėmusi SUV automobilių manija, tačiau „Jimny“ pasirodymas lydimas ne tik deficito, bet ir apdovanojimų.

Naujiena į akis krinta ir dėl to, kad jo stilius vienu metu primena ir senuosius „Suzuki Samurai“, ir „Jeep Wrangler“, netgi G klasės „Mercedes“ ar „Land Rover Defender“. Tai neliko nepastebėta: internete plinta nuotraukos, kuriose pavaizduoti po nedidelės kosmetinės operacijos į G klasę arba į „Defender“ neįtikimai panašūs „Jimny“.

Geriausias mieste

Neatrodo keista, kad „Jimny“ dar pernai gavo „Lietuvos metų visureigio 2019“ apdovanojimą, įveikęs tokį įspūdingą ir pažangiausiomis technologijomis ginkluotą varžovą kaip „VW Touareg“. Tąkart „Jimny“ tarsi pasišaipydamas išlaikė visus egzaminus, kuriuos jam surengė konkurso komisija.

Bet iki šiol sunku suprasti, apie ką galvojo Pasaulio metų automobilio konkurso komisija, šiam visureigiui pavasarį vykusiuose iškilminguose apdovanojimuose paskyrusi Metų miesto automobilio titulą.

 Nežinau, apie kokį miestą galvojo garbi 86 žurnalistų iš 24 pasaulio šalių komisija, bet ji nusprendė, kad tikrų tikriausias visureigis su laikančiuoju rėmu ir vientisais tiltais yra geresnis miesto automobilis nei antroje vietoje likęs „Kia Soul“ ar trečios vietos laureatas „Hyundai AH2“.

Nesubalansuotas medžiotojams

Lietuvoje mažieji „Suzuki“ visureigiai niekada nebuvo labai populiarūs. Spėju, pirmiausia dėl to, kad jie yra maži. Toliau – jie puikiai išlaiko kainas, taigi yra gana brangūs. Be to, turi nelabai daug bendro su tuo, kas vadinama komfortu, galia ir solidumu. O tai pas mus vis dar vertinama.

„Suzuki“ negali sudominti ir plačios visureigių gerbėjų auditorijos – medžiotojų. Nes 80 litrų „Jimny“ bagažinė suteikia galimybę važiuoti į voverių ar šermuonėlių medžioklę, o nulenkus galines sėdynes – galima pagalvoti ir apie kiškius. Pamirškite šernus, elnius ir jiems giminingus.

Taigi, medžiotojai taip pat atkrenta.

Lietuvoje pirmosios kartos „Jimny“ buvo pigiausias visureigis rinkoje, jį rinkdavosi pavieniai privatūs pirkėjai ir konkursus skelbiančios telekomunikacijų ar elektros tinklų bendrovės. Tikėtina, kad naujasis modelis taip pat gali būti konkursų favoritas. Bent jau kai nusistovės klientams priimtini pristatymo terminai.

Kelias visureigiui

Nekantraudamas laukiau galimybės iš arčiau susipažinti su šiuo neeiliniu automobiliuku. Kai pagaliau pavyko sėsti į pilką keturratę kaladėlę su žaisminga priekine dalimi ir 19 990 eurų kainuojančiu brangiausiu įrangos lygiu GLX+LED, pasistengiau susirasti jam tinkamą maršrutą.

Žinau daugybę keliukų Vilniaus rajone ir visoje Lietuvoje, tinkamų susipažinti su įvairiausiais automobiliais. Bet nė vienas iš jų netinka tikram visureigiui. Nes tikrų visureigių šiais laikais beveik nebeliko – neskaitant pikapų, mūsų rinkoje juos galima suskaičiuoti vienos rankos pirštais.
Salonas atrodo kukliai, tačiau yra gana patogus, gerai įrengtas ir kokybiškai surinktas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Salonas atrodo kukliai, tačiau yra gana patogus, gerai įrengtas ir kokybiškai surinktas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

Todėl kreipiausi pagalbos į Vaidotą Marozą, nepagydomą ir nesigydantį visureigininką. Jis rengia visureigių safarius, todėl tikrai žino tinkamų trasų. Vaidotui primenu, kad būtina sudėtingo maršruto sąlyga – nesugadinti ir net nesubraižyti naujo svetimo automobilio.

Jis man paduoda visiškai Vilniaus pašonėje paruoštos trasos stenogramą ir su šypsena priduria, kad „ten, kur pažymėti šauktukai, tikrai reikia atsargumo“. Vaidotas šypsosi dažnai, tad labai nesureikšminu jo siunčiamo signalo. Be to, nemanau kad „Jimny“ nuspręs kur nors mane išduoti.

Vienas iš keleto

25 kilometrų ilgio trasa prasideda visiškai Vilniaus pašonėje ir baigiasi netoli nuostabaus Šilėnų kaimelio. Miško keliukais, po aukštosios įtampos laidais ir upeliais virstančiais išmaltais keliais važiavau ilgiau nei valandą. Žinoma, galėjau ir greičiau. Bet šalia premjero namų teko iš kelio traukti nuvirtusį medį ir kelis kartus sustojus įdėmiai apžiūrėti Vaidoto pažymėtas pavojingas vietas. Be to, neatsispyriau pagundai vis užsiropšti į stačiausius šios trasos šlaitus. Mažytis visureigis juos šturmavo pasimėgaudamas. Kaip ir pavojingąsias vietas. Tai buvo stambios technikos ratais išmaltos ir lietaus vandens išplautos gilios provėžos, kurių gylis vietomis siekė iki mano automobiliuko kėbulo vidurio. Man pasisekė, kad trasa buvo sausa, todėl galėjau saugiai įveikti daubas, kurias įveikti pajėgtų vos keli serijiniai automobiliai. Ir „Jimny“ tai kiekvieną kartą darė netikėtai lengvai.

Plačiau apie kitus serijinius automobilius: teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad rinkoje siūloma nemažai gerų, sudėtingai bekelei tinkamų visureigių, bet tik nedaugelis jų gali važiuoti nerizikuodami sulaužyti triženkles ar keturženkles sumas kainuojančių plastiko apsaugų. Manau, vien dėl šio veiksnio Vaidoto maršrutą galima šturmuoti tik tokiais standartiniais lengvaisiais automobiliais kaip „Jimny“, „Jeep Wrangler“ ar „Toyota Landcruiser“. Tikėtina, kad šį sąrašą galima papildyti G klasės „Mercedes“, o netolimoje ateityje bus galima pridėti ir būsimąjį „Land Rover Defender“. Na taip, rinkoje yra ir „SsangYong Rexton“, bet bandymai su juo pažaisti bekelėje, nepaisant techniškai tinkamos konstrukcijos, nesukėlė man pasitikėjimo.

Sėkmės priežastys

„Jimny“ sudėtingą maršrutą lengvai įveikė dėl kelių priežasčių. Pirmiausia – nepaisant dydžio ir mažo svorio, tai yra gryniausias visureigis su laikančiuoju rėmu, vientisais tiltais ir pažeminta pavara. Sakydamas „dydis“, kalbu apie ilgį. Nes šio „Suzuki“ vairuotojas sėdi aukščiau nei daugumos didelių SUV automobilių.

Antra – pakabos eiga ir artikuliacija pranoksta daugybės didesnių visureigių, o trumpos iškyšos ir aukšta prošvaisa leidžia be jokio pavojaus važiuoti net labai nelygiu reljefu.

Prie to prisideda puikiai veikiantis ir stebinamai ekonomiškas, vos 1,5 litro tūrio variklis ir su juo puikiai suderinta 5 laipsnių mechaninė dėžė, labai geras gabaritų pojūtis ir labai lengvas valdymas.

Variklis šiuo atveju vertas atskiro dėmesio. Teoriškai jis atrodo negalintis niekuo nustebinti, bet tai – tik pirmas įspūdis. Labai tiksliai reaguodamas į akceleratoriaus komandas, jis džiugina elastinga trauka ir lengvai dirba bet kuriuo sūkių diapazonu.

Nors mano bandytas „Jimny“ buvo visiškai naujas ir dar nepravažinėtas, jo degalų sąnaudos priminė hibridinius „Prius“. Pavyzdžiui, tolygiai važiuojant 90 km/val. greičiu, vidutinės degalų sąnaudos nesiekia net 5 l/100 km. Mieste šis rodiklis kyla iki maždaug 6 litrų, o bekelėje vidurkis nepasiekė 9 l/100 km. Žiūrėdamas gamintojo deklaruojamus duomenis, turiu įtarimą, kad taip nutiko dėl to, kad pagrindinis kompiuteris tiesiog norėjo mane džiuginti.

Elektronika vietoj mechanikos

Vertinant konstrukciją, verta pasakyti, kad „Jimny“ suteikia galimybę blokuoti tik centrinį diferencialą, o ašiniai diferencialai tokios funkcijos neturi. Vietoj to gamintojas siūlo elektronines sistemas, kurios sukimo momentą perduoda geriausią sukibimą turintiems ratams. Teoriškai toks sprendimas yra neblogas, tačiau, važiuodamas klampiu smėliu, norėjau eliminuoti elektronikos veikimą ir pasikliauti kartu besisukančiais visais keturiais ratais. Variklio trauką ir stabilumą kontroliuojančią elektroniką išjungti galima, bet tik trumpam: pasiekus maždaug 40 km/val. greitį, ji vėl automatiškai aktyvuojama.

Visų ratų pavarą galima įjungti ir išjungti, nestabdant automobilio. Sustoti būtina tik įjungiant žemesnę pavarą.

Tinka ir miestui

Minėta visureigio konstrukcija ir aukštas svorio centras reiškia, kad bravūriškas elgesys gali pridaryti rimtų eibių. Mažas, trumpas ir aukštas „Jimny“ yra gerokai platesnis, stabilesnis ir komfortiškesnis už savo pirmtakus, bet jį apversti nebūtų sunku. Nei vingiuoti plentai, nei magistralės nėra šio automobilio stichija, nors ir didžiausias Lietuvoje legalus 130 km/val. greitis jam nėra neįveikiamas barjeras. Magistralėje paaiškėja, kad „Jimny“ labai praverstų šeštoji pavara, geresnė garso izoliacija, nepakenktų ir tikslesnis valdymas.

Tačiau mieste šis automobiliukas važiuoja tikrai puikiai, lengvai telpa į ankštas erdves, peršoka bet kokias duobes ir žvitriai įsibėgėja iki 50 km/val. greičio.

Tad gal ir teisūs buvo garbūs Pasaulio metų automobilio konkurso komisijos nariai?..

Kaip dėl bagažo?

„Jimny“ salone matome vieną svarbiausių naujojo automobilio pokyčių: 4 cm padidėjusį plotį. Dėl to keleiviai dabar nesitrina pečiais, nors situacija nei dėl galinių sėdynių, nei dėl bagažinės labai nepagerėjo. Galinė sėdynių eilė gali būti tinkama nedideliems ir klaustrofobijos nejaučiantiems keleiviams. Bet bagažinėje galite pasidėti, pavyzdžiui, skėtį, kepurę arba mažą pirkinių maišelį. Norint vežti daugiau bagažo, teks nulenkti galines sėdynes. Tada bagažinės tūris padidėja iki 850 litrų. Jeigu „Jimny“ norite naudoti kaip dvivietį automobilį su didele bagažine, verta pasidomėti siūlomu specialiu plastikiniu loviu, bagažo skyrių paverčiančiu krovininiu kėbulu. Tiesa, gamintojo puslapyje nenurodoma tokios įrangos kaina.

Saugumo veiksnys

Aukščiausio lygio versija GLX+LED yra gana gerai įrengta. Čia rasime aktyvų saugumą palaikančių elektroninių sistemų paketą su eismo juostų stebėjimo ir kelio ženklų atpažinimo sistema, 6 saugos pagalves, šviesos diodų priekinius žibintus, automatinę klimato kontrolės sistemą, informacinę ir pramogų sistemą su jutikliniu ekranu, neįspūdingą garso aparatūrą. Deja, nors ir turi solidų saugumo įrangos paketą, „Euro NCAP“ bandymuose „Jimny“ pelnė vos 3 žvaigždučių įvertinimą. Tai – dar vienas jo objektyvus minusas, kurį nulėmė per bandymus prastai suveikusi saugos pagalvė, nepatikimai įvertinti galvos atlošai ir nepakankama gale sėdinčių keleivių apsauga šoninio smūgio metu.

Ne visiems

Nekyla abejonių, kad „Jimny“ patiks ne visiems. Teko nugirsti kolegas juokaujant, kad važiavimas „Jimny“ gali būti laikomas bausme. Suprantu, ką jie norėjo pasakyti: „Suzuki“ visureigio valdymas reikalauja dėmesingumo, o dinamika ir važiavimo komfortas sunkiai dera su šiuolaikiniams SUV automobiliams keliamais standartais. Bet aš su malonumu pasirašyčiau būti taip nubaustas.

„Jimny“ turėtų įvertinti nebrangaus ir patikimo pagalbininko ieškantys pirkėjai. Tiesą sakant, rinkoje būtų sunku rasti alternatyvą šiam pasiūlymui. Be to, žaismingas dizainas gali suvilioti ir tiesiog stilingo automobilio ieškančius vairuotojus. Tokiems būtinai pasiūlyčiau prieš perkant pabandyti šį automobilį. Nes tai nėra tiesiog madingas krosoveris. Tai – tikras daiktas. Jis arba sužavės, arba atbaidys. Be to, reikia įvertinti, ar jis tikrai dera su pirkėjo poreikiais. Ypač – neįspūdingas komforto lygis, specifinis valdymas, galinės sėdynės ir vadinamoji bagažinė. Visa kita tikrai neturėtų nuvilti. O jeigu ir nuvils, tą kompensuos pozityviai nuteikiantis automobiliuko stilius ir nuotaika. Be to, mažieji „Suzuki“ visureigiai statistiškai yra patikimi ir gerai saugo išliekamąją vertę. Todėl gera nuotaika gali išlikti ilgam.



Plačiau: 
https://www.vz.lt/premium/verslo-klase/2019/06/15/vz-bando-du-desimtmecius-lauktas-suzuki-jimny#ixzz5rSvdLCmG

 

Prenumeruokite naujienlaiškį
Ši svetainė naudoja slapukus (angl. „cookies“). Jeigu sutinkate, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Skaitykite privatumo politiką, kad sužinotumėte daugiau.